684 19 63 14 | ven@vdx.cat Fes-te Soci

21/11/2019

07:15

Descripció

Santuari del Coll-Sant Benet-Pla de les Lloses-Camí del Serrallonga (Guilleries)

10 km i 540 m de desnivell acumulat
Velocitat mitjana de 2,6 km/h
Temps en moviment : 03:51
Temps parat : 01:01 h
Alçada conquerida 1142 m

Crònica :

Feia un fred que pelava quan hem sortit del cotxe per admirar aquest Monestir de Santa Maria del Coll i les seves vistes impressionants des del cim.
Hem començat a pujar per forta pendent fins arribar a la Creu de Sant Benet i després fins a l’antena del mateix nom acompanyats tota l’estona per un gos (potser el company del Serrallonga). Tot carenejant per un corriol fins arribar al Pla de Les Lloses on hem esmorzat.
A continuació, per corriol ple de bardisses i matolls alts, fins al Turó dels Faigs amb una immensa massa forestal (cantó occidental alzines i oriental faigs ), després el camí desapareix i cal fer un complicat baixador per pala amb molta fullaraca, arrels i tot ella  molt vertical i relliscosa  entre mig d’una fageda impressionant (ara entenem perquè el gos no ens ha volgut seguir).
Després hem aconseguit trobar un camí molt desdibuixat i abandonat ( Camí del Serrallonga) que ens ha permès trobar les marques del GR 178 i arribar a l’Alzina de l’Aiguardent on per pistes i entre un bosc de castanyers hem arribat al Santuari.

Salut i cames

Josep M Pujols

Santuari de la Mare de Dèu del Coll

Santuari de la Mare de Dèu del Coll, Barri el Coll, Susqueda, España

View larger map

Aquest lloc web utiliza cookies. Pots veure aquí la política de cookies. Si continues navegant estàs acceptant-la    Veure