684 19 63 14 | ven@vdx.cat Fes-te Soci

28/11/2019

08:00

Descripció

Coves de Can Riera- Puig Vicenç ( 100 cims) (Baix Llobregat)

10,2 km i 505 m de desnivell acumulat
Velocitat mitjana de 3,2 km/h
Temps en moviment : 03:12
Temps parat : 01:01 h
Alçada conquerida 460 m

Crònica :

Una de les meravelles naturals que tenim a Catalunya, i que ens recorda les conegudes Antelope Canyon d’Arizona, són les Coves de Can Riera.
Aquestes cavitats argiloses de color molt vermell i molt terroses tenen pinta de ser una ecosistema força delicat ja que hi ha molta sorra deguda a la erosió. Per sort, queden moderadament allunyades de les urbanitzacions i el seu accés no és fàcil.
Anem per pista fins el Coll de Can Valent i allà prenem un corriol que s’endinsa en el bosc, primer baixant i després d’una mica de rodeig ja remuntant metres molt a prop de les parets vermelloses de la zona.

Comencem a veure cactus tots ells malats, i arribem a prop de la primera cova, aquí el millor que podem fer és seguir les marques verdes que anirem trobant i passar per sobre de branques caigudes
El recorregut per la zona de les coves no és massa senzill, hem d’anar remuntant metres muntanya amunt ajudant-nos de les mans, però en tot cas val molt la pena, l’espectacle està servit (les imatges parlen per si soles)
Per un corriol ben estret que en 400 metres ens remuntarà 100 metres de desnivell i en una dura pujada, que ens farà suar de valent, arribem al cim del Puig Vicenç a 470 metres d’altitud sobre el nivell del mar, on trobem un vèrtex geodèsic i gaudim de molt bona panoràmica amb esmorzar inclòs.
Després de tornada i entre mig de roures i alzines, comencem a baixar cap a una zona plena de grans roques, que formen espectaculars balmes amb unes formacions inimaginables.
És un tram complicat que sense GPS impossible de seguir-lo i que l’hem d’anar fent amb paciència, fins i tot trobem tres petits passos on hi ha instal•lades cordes per ajudar-nos a baixar. Tot seguit passem a tocar de la Penya i Balma del Cucut, una altra zona plena de grans roques i balmes de formes molt curioses.

Rodegem la penya del Cucut i baixem una petita canal que ens porta fins un corriol que agafarem tot planejant cap a la dreta; el corriol desembocarà en una pista més ampla on visitem una interessant i ben conservada barraca de pedra, llavors seguim el camí fins al final.

Informació coves

Salut i cames

Josep M Pujols

41.363527

41.363527,1.983450

View larger map

Aquest lloc web utiliza cookies. Pots veure aquí la política de cookies. Si continues navegant estàs acceptant-la    Veure